Chcesz wiedzieć, jak zorganizować firmowe wydarzenie, które wypromuje Twoją markę, zjedna kontrahentów lub pozwoli Ci zrealizować inny cel biznesowy?

Dowiedz się, czym jest event marketing oraz poznaj 5 kluczowych elementów, które pozwolą Ci zorganizować wyjątkowe wydarzenie firmowe i nie tylko.

 

Definicja event marketingu – co to jest i na czym polega?

Event marketing to aktywność polegająca na organizacji wydarzeń, których celem jest promocja firm, marek, produktów, usług, a także innych obszarów. W zależności od celu promocji, specyfiki samej firmy, a nawet grupy, do której chce ona kierować swój przekaz – może on przyjmować wiele różnych form, jak również – realizować bardzo zróżnicowane KPI.


Organizacja wydarzeń – na co zwrócić uwagę?

Oto 5 głównych etapów, o które warto zadbać, aby Twój event był nie tylko udany, ale przede wszystkim – miał pozytywny wpływ na cały Twój biznes.


  1. Cele i powody, czyli po co i dla kogo chcesz zorganizować event

Podstawowym działaniem, które stanowi fundament pozostałych aktywności związanych z event marketingiem, jest określenie celu tego rodzaju aktywności. W związku z tym zastanów się, co chcesz dzięki temu osiągnąć oraz do jakiej grupy skierujesz zaproszenie na wydarzenie.

Czy jego zadaniem ma być promocja Twojej firmy pośród nowych odbiorców, zacieśnienie więzi z dotychczasowymi partnerami handlowymi? A może zyskanie zainteresowania i zjednanie sobie influencerów i celebrytów?


  1. Atrakcje podczas eventu, które zaserwujesz swoim gościom

Gdy odpowiesz sobie na wyżej postawione pytania – pora stworzyć agendę oraz listę atrakcji, które nie tylko zaangażują Twoich gości, ale również będą budowały pozytywne skojarzenia z Twoją firmą. Podczas ich doboru koniecznie zwróć uwagę na to, aby były spójne z marką, a dodatkowo – wspierały cele biznesowe, które chcesz w ten sposób realizować.


  1. Miejsce i czas organizacji wydarzenia

Zwróć uwagę, chociażby na porę roku (i prawdopodobne warunki atmosferyczne), niezbędne zaplecze oraz infrastrukturę (zadaszenia, dostęp do sieci, parkingi itp.), a także samą lokalizację (sprawny transport). Każdy z tych elementów powinien być dopasowany w taki sposób, aby zapewnić Twoim gościom jak najwyższy poziom komfortu.


  1. Skuteczna promocja wydarzenia, która zainteresuje i przyciągnie Twoją grupę docelową

Plan gotowy? W takim razie pora na jego realizację! Ciężko mówić o udanym evencie, jeśli zabraknie na nim najważniejszego, czyli… gości! W związku z tym pamiętaj, aby zadbać również o odpowiednią promocję Twojego wydarzenia.

W tym celu możesz wykorzystać potęgę social mediów, nawiązać współpracę z wyselekcjonowanymi influencerami, wykorzystać e-mail marketing, a jeżeli Twoje wydarzenie ma charakter cyklicznym – zdecydować się również na działania w obszarze pozycjonowania (SEO).

Jednak kwestia związana z marketingiem wydarzeń jest zdecydowanie szersza. Dlatego na ten temat z pewnością poświęcimy sobie osobny artykuł 😊.


  1. Monitoring efektów – tuż po zakończeniu wydarzenia

Pamiętaj, że Twoja aktywność nie powinna się kończyć w momencie, gdy event opuści ostatni zaproszony uczestnik. W końcu “jakoś” musisz sprawdzić, czy Twoje wydarzenie przyniosło zamierzone rezultaty, prawda 😉?

Przyjrzyj się zatem kilku wskaźnikom, które mogą być Twoimi miarami sukcesu. Do tego rodzaju KPI możesz zaliczyć mi.in.: frekwencję na wydarzeniu, opinie wyrażone przez jego uczestników, a nawet ich aktywności oraz “wzmianki” na temat Twojego eventu, jakie później zamieścili w sieci.


Szukasz sprawdzonej agencji, która zaplanuje, a następnie zorganizuje Twój event?

Zgłoś się do nas! W Celebre od kilkunastu lat zajmujemy się organizacją wydarzeń na najwyższym poziomie. Skontaktuj się z nami, aby opowiedzieć o swoich potrzebach, a gwarantujemy, że przygotujemy ofertę na event marketing, która zachwyci – zarówno Ciebie, jak i uczestników Twojego wydarzenia.