Jeśli Ty oraz cała Twoja firma stoicie przed wyzwaniem przygotowania biznesowego wydarzenia, to z pewnością jednym z pierwszych pytań, na które musicie sobie odpowiedzieć, jest to pod tytułem: gdzie powinno się ono odbyć?
Czy będzie lepiej, jeśli zaplanujesz go pod adresem, gdzie mieści się Twoja firma? A może zdecydowanie trafniejszym wyborem będzie przeniesienie całego eventu daleko poza mury Twojego przedsiębiorstwa? Dowiedzmy się!
Konferencja – gdzie ją lepiej zorganizować?
Poniżej czeka na Ciebie gotowe zestawienie argumentów przemawiających “za” oraz czynników mówiących jasne “nie” – organizacji firmowej konferencji zarówno w miejscu, w którym znajduje się Twoje przedsiębiorstwo, jak i na zupełnie obcym terenie. Mamy nadzieję, że ich lektura pozwoli Ci podjąć właściwą decyzję 😊!
P.S. Jak pewnie się domyślasz – główne korzyści wynikające z przeprowadzenia tego rodzaju eventu “u siebie”, są naturalnie negatywnymi skutkami przeniesienia go na inny obiekt (i na odwrót!).
Organizacja konferencji bezpośrednio w siedzibie firmy – za i przeciw
Sprawdź, z czym może się wiązać organizacja tego typu wydarzenia na terenie Twojej organizacji.
Wszystko “pod ręką”
Przeraża Cię wizja związana z organizacją logistyki całego wydarzenia? Obawiasz się, że nie uda Ci się znaleźć i przygotować odpowiedniej przestrzeni, a następnie – zadbać o sprawny transport wszystkich uczestników? W przypadku konferencji w Twojej firmie te problemy nie będą Cię dotyczyły.
Niższe koszty
Brak wynajmu obiektu na potrzeby konferencji. Brak konieczności organizowania transportu, a czasami również brak zakwaterowania. To właśnie te czynniki spowodują, że całe przedsięwzięcie może okazać się również zdecydowanie tańsze. I to nawet o kilkanaście bądź kilkadziesiąt tysięcy złotych!
Konferencja zorganizowana na niezależnym terenie lub obiekcie – czy warto?
Oto kilka zasadniczych aspektów, które warto przeanalizować, jeśli bierzesz pod uwagę event poza firmą.
Pełna elastyczność
Decyzja o przeprowadzeniu eventu bezpośrednio w firmie automatycznie nakłada na Ciebie pewne “ramy” oraz ograniczenia związane, chociażby z dostępną infrastrukturą (powierzchnią, atrakcjami, zapleczem technicznym itp.). Z kolei, w sytuacji, gdy postanowisz zorganizować to poza swoim przedsiębiorstwem – z łatwością możesz znaleźć taki obiekt, który idealnie dopasujesz do swoich potrzeb.
Porządek i brak chaosu
Organizacja eventu “u siebie” wymaga wydzielenia określonej powierzchni, która na pewien czas nie może być wykorzystywana przez innych pracowników (jest to tzw. koszt alternatywny). A co najgorsze – wiąże się z bałaganem, który potem trzeba posprzątać.
Jeśli zdecydujesz, aby odbyła się poza firmą – możesz nie przejmować się takimi sprawami. Po wydarzeniu, gdy goście opuszczą dany obiekt, jego sprzątaniem zajmie się oddelegowana firma, a Ty praktycznie od razu będziesz w stanie wrócić do swoich obowiązków. Wygodnie, prawda 😊?
Konferencja “w” czy “poza” firmą? Co wybrać?
Jak widzisz – na tak postawione pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli głównym wyznacznikiem jest ograniczony budżet i możesz pogodzić się z pewnymi niedogodnościami i ograniczeniami – z powodzeniem możesz zorganizować event “u siebie”.
Jeżeli koszty nie grają aż tak istotnej roli, a dodatkowo liczysz na to, że wydarzenie będzie dokładnie takie, o jakim marzysz – lepiej wybierz inną lokalizację poza Twoją firmą.
A może by tak pozbyć się tego kłopotu i przekazać organizację konferencji – prosto w ręce agencji?
Pamiętaj, że wszystkie wyzwania oraz zagrożenia, o których wspominaliśmy powyżej, mogą zostać wyeliminowane (lub przynajmniej znacznie zminimalizowane), jeśli zdecydujesz się na wykonanie zasadniczego kroku i… oddelegowanie tego specjalistom od event marketingu 😊!
Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób podchodzimy do organizacji firmowych konferencji tak, aby były spektakularne, realizowały Twoje cele biznesowe, a zwłaszcza – “odciążały” Cię od obowiązku ich realizacji?
Skontaktuj się z nami, aby porozmawiać o swoich potrzebach, jak również otrzymać dopasowaną ofertę współpracy przy organizacji konferencji i nie tylko.