Huczna zabawa sylwestrowa już za nami, a to może oznaczać tylko jedno – kaca! Oczywiście, żartujemy 😊! Rozpoczęcie nowego roku kalendarzowego naturalnie zwiastuje, że to najwyższy czas, aby przygotować się na wyzwania, jakie dla branży eventowej szykuje nadchodzący okres. Jeżeli chcesz wyposażyć się w wartościową wiedzę, która przyda Ci się podczas codziennej pracy – zapraszamy do lektury tego wpisu!

Jakie trendy i nowości zawładną światem eventów w 2023 roku? Sprawdź, co może Cię czekać, a przede wszystkim – zobacz, jak warto się do tego przygotować!

Poniżej znajdziesz listę 5 gorących tematów, które z bardzo dużym prawdopodobieństwem staną się wiodącymi trendami w nadchodzącym, jak i kilku kolejnych latach. To co? Najwyższa pora rozpocząć i otworzyć nasze zestawienie!

Trendy w organizacji wydarzeń w 2023. Jakie będą królować?

Poniżej znajdziesz listę 5 gorących tematów, które z bardzo dużym prawdopodobieństwem staną się wiodącymi trendami w nadchodzącym, jak i kilku kolejnych latach. To co? Najwyższa pora rozpocząć i otworzyć nasze zestawienie!

 

Trend nr 1: eventy w “nowym” świecie – WEB 3.0

Poprzednie lata (zwłaszcza 2021 oraz 2022) pokazały, że wydarzenia organizowane w środowisku cyfrowym wcale nie muszą ustępować miejsca swoim tradycyjnym odpowiednikom w tzw. realu. Zwłaszcza jeśli chodzi o ich jakość, poziom zadowolenia, jak i realizowanie konkretnych KPI.

Pomimo “poluzowania” i wyeliminowania większości obostrzeń, które trzymały nas z dala od klasycznych eventów – trend związany z takimi wirtualnymi spotkaniami z pewnością pozostanie z nami na dłużej, ale… w nieco innej formie. Liczymy, że swoje piętno w tym obszarze odciśnie technologia WEB 3.0, a co za tym idzie – także Metaverse.

 

Trend nr 2: dwa w jednym, czyli wydarzenia hybrydowe

Pomimo faktu, że wirtualne eventy sprawdziły (i nadal sprawdza się) całkiem nieźle – nie ma co ukrywać. Po zbyt długiej, przymusowej izolacji i pozostawaniu w “odcięciu” od kontaktów z innymi ludźmi – wiele osób jeszcze bardziej zaczęło doceniać klasyczne wydarzenia, na których mogą się po prostu ze sobą spotkać.

Takie zmiany oznaczają kolejne wyzwanie dla organizatorów, którzy w 2023 roku będą musieli nauczyć się oferować przyjęcia hybrydowe – łączące świat wirtualny z tym całkowicie realnym. Można śmiało stwierdzić, że do tego realizacji celu sprawdzi się wspomniana wcześniej – technologia WEB 3.0.

 

Trend nr 3: dbałość o środowisko, czyli event marketingu w duchu EKO

Choć trend związany z ekologią towarzyszy nam już od wielu lat – można powiedzieć, że dopiero rok 2023 stanie się prawdziwym game-changerem w tej dziedzinie. Przewidujemy, że wręcz wywróci “do góry nogami” dotychczasowe podejście do organizowania imprez.

Ekologiczne zmiany będą widoczne między innymi w takich obszarach, jak:

  • Ograniczenie marnotrawstwa, w tym: sprawniejszy recykling produkowanych odpadów oraz zmniejszenie ilości produktów, które są po prostu wyrzucane do śmieci*.
  • Zamiana tradycyjnych plastikowych materiałów na ekologiczne – wykonane z drewna bądź papieru.
  • Wsparcie lokalnych biznesów i społeczności – współpraca z okolicznymi dostawcami.

* Z pewnością nasili się współpraca na linii organizatorzy – przedstawiciele pożytku publicznego. To właśnie taka kooperacja zaowocuje lepszym wykorzystaniem nadwyżek i przekazywaniem ich tam, gdzie są najbardziej potrzebne.

 

Trend nr 4: jeszcze więcej, jeszcze nowszych technologii

Choć technologia bardzo mocno zaakceptowała swoją obecność już w poprzednich okresach – nic nie wskazuje na to, że zarówno w 2023, jak i kolejnych latach, w tej materii miałoby być inaczej. Prognozujemy, że nadchodzący czas będzie łaskawy dla już “trendującej” technologii VR (wirtualna rzeczywistość), do której dołączy również machine learning, a także – coraz popularniejsze narzędzia AI (sztuczna inteligencja).

To, w jaki sposób zostaną finalnie wykorzystane przed, jak i w trakcie organizacji wydarzeń – to zależy w dużej mierze od kreatywności samych organizatorów 😉.

 

Trend nr 5: uczestnicy w prawdziwym centrum zainteresowania

Możemy śmiało stwierdzić, że 2023 będzie również okresem, w którym na zdecydowanie pierwsze miejsce wysuną się doświadczenia uczestników eventów. Poza zabawą, zdobywaniem kontaktów, czy chociażby wiedzy – znacznie częściej zaczną na nich szukać okazji do relaksu i przyjemności. Stąd jeszcze ważniejsze role będą odgrywać takie aspekty, jak: lokalizacja wydarzeń czy oferowane podczas ich trwania – atrakcje.

Prognozujemy, że taki trend spowoduje znaczny wzrost zainteresowania organizacją personalizowanych imprez – nawiązujących do branży, wartości poszczególnych marek, a także zapewniających wartość dodaną. Nie tylko w formie dobrej zabawy, ale również szans na edukację i wspieranie samorozwoju uczestników.

 

Planujesz wydarzenie i chcesz, aby było zgodne z najnowszymi trendami w event marketingu?

Mimo iż działamy na rynku nieprzerwanie od kilkunastu lat – nigdy nie spoczywamy na laurach i każdego roku rozwijamy zarówno swoją wiedzę, jak i posiadane kompetencje. Śledzimy i analizujemy nowinki, aby zapewniać naszym klientom nie tylko to, co “trendy”, ale również to, co przyniesie im konkretne korzyści biznesowe.

Jeżeli chcesz, aby Twój event podbił serca gości, a jednocześnie zrealizował konkretne wskaźniki biznesowe – przejdź do kontaktu. Porozmawiamy o Twoich potrzebach, aby następnie opracować i przedstawić Ci spersonalizowaną propozycję współpracy z naszą agencją.